Czy z trenerem personalnym szybciej osiągnę zamierzony cel?

Jeśli trafisz na odpowiedniego trenera to oczywiście, że tak. Niestety jednak jeśli rozpoczniesz współpracę, z trenerem, który tylko mydli Ci oczy to niestety szybkich efektów bym się nie spodziewał. Dobry fachowiec w taki zaplanuje treningi w trakcie tygodnia oraz dietę, że będziemy optymalnie czynić postępy. 

Co dają mi treningi personalne?

Przede wszystkim dzięki zajęciom z trenerem osobistym nauczysz się ćwiczyć. Przychodzenie na siłownie bez jakiejkolwiek systematyczności, bazy technicznej i pojęcia o treningu siłowym to tylko strata czasu. W przypadku gdy nieprawidłowo wykonujesz ćwiczenia nie stymulujesz mięśni, to samo odnosi się do zbyt lekkich lub zbyt ciężkich treningów. Fachowa pomoc ze strony trenera personalnego może zaoszczędzić nam zmarnowanych miesięcy oraz utraty motywacji. Doświadczony trener indywidualny dobierze odpowiedni dla nas zestaw ćwiczeń – przez co rozumiemy, optymalna ilość ćwiczeń bazowych, akcesoryjnych, serii roboczych oraz stopnia trudności. Te elementy w połączeniu z odpowiednia dietą składają się na efekt końcowy. Niestety większość nowicjuszy trenujących na własna rękę nie ma o nich pojęcia.

Jak odróżnić dobrego trenera od słabego?

To zrozumiałe, że bardzo ciężko dokonać nam odpowiedniego wyboru jeśli nie mamy zielonego pojęcia a ćwiczeniach na siłowni. Niestety po samej wizytówce lub pierwszej rozmowie niewiele wywnioskujemy, dlatego warto umówić się na spotkanie próbne. Poniżej przedstawię kilka aspektów, które pomogą nam ocenić trenera.

Jeśli zależy nam na budowaniu mięśni lub redukcji tkanki tłuszczowej czerwona lampka co do intencji trenera powinna nam się zapalić jeśli:

  • Nie wykonujemy ćwiczeń siłowych a w głównej mierze różnego rodzaju  podskakiwania – tak nie zmienimy sylwetki
  • Na treningu większość czasu spędzamy na „mobilizacji”. Sorry ale rola trenera jest pomóc nam w zmianie sylwetki. Mobilizacja i rolowanie to dodatek do treningu siłowego, nie powinno być odwrotnie. Mobilizacja bezpośrednio nie przekłada się na zmiany w naszej sylwetce. Podstawą zawsze będzie trening oporowy.
  • Trener nie zwraca uwagi na prawidłową technikę. Jeśli chcemy tylko miło spędzić czas na siłowni i podnieść swoje endorfiny a ćwiczenia nie przyczyniają się do powstania kontuzji to ok – olać technikę. Jednakże jeśli zależy nam na efektach i bezpieczeństwie to radzę szukać innego trenera.
  • Przez 10 treningów będziemy się przygotowywać kondycyjnie do ćwiczeń lub uczyć wzorców ruchowych. Litości – płacicie za to niemałe pieniądze i po pierwszym miesiącu chcecie widziec jakieś efekty a nie dopiero zaczynać „normalny” trening. Rola trenera jest dostosować tak plan żeby pogodzić naukę ze stymulacja. 

Zrobiłem pakiet treningów personalnych – chyba mogę już ćwiczyć sam 

To niestety bardzo duży błąd. Oczywiście od początku możesz ćwiczyć samodzielnie ale zapewniam Cię, że po wyrobieniu jednego pakietu tylko Ci się wydaje, że potrafisz ćwiczyć. Niestety bardzo niewiele osób faktycznie nauczy się ćwiczyć w tak krótkim czasie.

Gdzie szukać trenera?

Internet, recepcja siłowni, ogłoszenia – miejsc jest wiele. Osobiście pracuje w bezobsługowej sieci Cityfit.

Amadeusz

Trener personalny w Warszawie. Zajęcia prowadzi w Cityfit Rondo ONZ oraz Zdrofit Krucza i Stegny. Pomimo młodego wieku jest jednym z najbardziej doświadczonych trenerów personalnych w stolicy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *