Ile razy w tygodniu ćwiczyć aby mieć efekty?

obrazek pokazuje jakie efekty możemy osiągnąć jeśli wiemy ile razy w tygodniu ćwiczyć

Dowiedz się ile razy w tygodniu ćwiczyć aby mieć efekty. Ile treningów w tygodniu należy wykonywać aby schudnąć?

Ile razy w tygodniu ćwiczyć? Więcej treningów w tygodniu znaczy lepiej?

Nie. Pierwszą zasadą kształtowania sylwetki jest to, że musimy stymulować nasze ciało a nie je przeforsować. Oczywiście trening musi być ciężki ale też musimy mieć czas na regeneracje. Tylko odpowiedni balans pomiędzy jednym a drugim zapewni nam długofalowe efekty. Ilość treningów w skali tygodnia przede wszystkim zależy od naszego stopnia wytrenowania. Podczas treningów powinniśmy dążyć do tzw. MEV czyli minimalnej efektywnej objętości. 

Ile razy w tygodniu ćwiczyć? Minimalna efektywna objętość

Czyli taka objętość treningowa (ilość jednostek treningowych i serii roboczych w skali tygodnia), która będzie dawała nam najlesze efekty. Początkowo minimalna objętość treningowa jest niska i wystarczą 2 treningi w tygodniu. Po pewnym okresie czasu ilość treningów w ciągu tygodnia powinna być większa jeśli stale chcemy efektywnie stymulować nasze ciało.

Ile treningów w tygodniu na odchudzanie?

W kontekście treningu oporowego, który to najbardziej wpływa na nasze zapotrzebowanie kaloryczne w przypadku odchodzania jest taka sama jak w przypadku budowania masy mięśniowej. Oczywiście jeśli mówimy o osobach początkujących. Ilość sesji cardio jest kwestią bardzo indywidualną i zależy od wielu czynników takich jak:

  • intensywność cardio
  • aktywność w ciągu dnia
  • poziom tkanki tłuszczowej
  • stan zdrowia

Trener personalny powinien dostosować ilość treningów cardio pod nas indywidualnie. 

Ile schudnę trenując 2 razy w tygodniu?

Przyjmuje się, że prawidłowa utrata wagi wynosi od 0,5% do 1% naszej masy ciała. Co to znaczy prawidłowa utrata masy ciała? Mianowicie taka, która nie odbije się negatywnie na naszym zdrowiu i pozwoli uniknąć efektu jojo. Oczywiście takie rezultaty możemy osiągnąć dzięki odpowiedniej diecie oraz treningowi z obciążeniem. Same sesje cardio może i pomogą nam schudnąć ale w dłuższej perspektywie czasu doprowadzą do utraty beztłuszczowej masy ciała a tym samym powstawaniu problemów hormonalnych i powstaniu gigantycznego efektu jojo. Doświadczony trener personalny nam w tym pomoże.

Podsumowanie

Reasumując, osobie początkującej wystarczą 2  maksymalnie 3 jednostki treningowe tygodniowo. Oczywiście jeśli są one odpowiednio zaprogramowane. Należy pamiętać, że na efekt końcowy składa się bardzo wiele czynników, których nie możemy zaniedbywać. Czas jaki potrzebujemy do efektywnego odchudzania możemy plus minus wyliczyć sobie na podstawie procentu masy ciała jaki jesteśmy w stanie w zdrowy sposób zrzucić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *